داماد ناخلف، سارق‌اينترنتي از‌آب در آمد

کد خبر: ۵۳۸۳۲۶
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 11 October 2015
|
2846 بازدید
رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت: فردي كه به صورت اينترنتي اقدام به سرقت مبلغ 14 ميليون ريال از حساب بانكي يكي از شهروندان كرده بود در كمتر از 24 ساعت بعد از وقوع جرم دستگير شد.

به گزارش آرمان، سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان اصفهان در اين رابطه بيان داشت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه مبلغ 14 ميليون ريال به صورت غيرمجاز از حساب بانكي وي به صورت اينترنتي برداشت شده است، موضوع در دستور كار كارآگاهان پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: با انجام تحقيقات تخصصي و جست‌وجو در فضاي سايبري سرانجام هويت متهم شناسايي و مشخص شد وي داماد شاكي است كه در كمتر از 24 ساعت پس از وقوع جرم دستگير و تحويل مراجع قضائی شد.

سرهنگ مرتضوي با بيان اينكه سهل انگاري شاكي در دادن كارت و رمز عبور به داماد خود در وقوع اين سرقت نقش داشته است، گفت: توصیه می‌کنیم شهروندان كارت بانكي خود را در اختيار ديگران قرار ندهند و در صورت قرار دادن كارت خود در اختيار اقوام و آشنايان يا هر شخص ديگر، سريعا رمز اول و دوم آن را تغيير دهند.

وي افزود: توصيه ديگر ما اين است كه افراد سامانه پيامكي تراكنش‌هاي بانكي خود را فعال كنند تا در صورت برداشت هاي احتمالي سريعا از آن مطلع شده و اقدامات لازم از جمله مسدود‌سازي حساب بانكي خود را انجام دهند؛ همچنين براي امنيت بيشتر از يك رمز براي حساب هاي مختلف بانكي استفاده نكرده و موجودي حساب خود را با نگهداشتن رسيد‌هاي بانكي (تراكنش ها) به‌طور مرتب كنترل و حسابرسي کنند و هرگونه مغايرت را به بانك اطلاع دهند. 
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات